Warsztaty chóralne TS Melodia w Iwoniczu

W dniach 17 - 19 listopada 2017 roku Chór mieszany TS Melodia wziął udział na warsztatach chóralnych w Ośrodku Szkolenia i Wychowania OHP Zadwór w Iwoniczu.
Ośrodek Zadwór znajduje się w Iwoniczu - miejscowości położonej pośród zielonych wzgórz Beskidu Niskiego , w Dolinie Iwonickiego Potoku. Sąsiaduje z uzdrowiskiem Iwonicz Zdrój, który urzeka pięknem zabytkowej architektury, czystym powietrzem, wspaniałym mikroklimatem.

17 listopada 2017 roku o godz. 9.00 rano chór mieszany wyjechał w liczbie 27 osób do Iwonicza, by przez te  dwa dni przygotować program kolędowy. Po przyjeździe na miejsce i rozlokowaniu się w dwu i trzy-osobowych pokojach o wysokim standardzie zwiedziliśmy ośrodek, który jest ulokowany w pięknym parku  z zabytkowym Pałacem Załuckich.  Po bardzo dobrym obiedzie i krótkim odpoczynku dyrygent Maciej Fijałkowski zarządził próbę. Po dwóch godzinach intensywnej pracy nad repertuarem i warsztatach wokalnych panie miały wolne a panowie po chwili oddechu ćwiczyli nadal. Mając chwilę czasu do kolacji więc udałyśmy się do Iwonicza Zdroju na krótki spacer a w Restauracji Zdrojowej gdzie oprócz dobrej kawy odkryliśmy pyszne "małdrzyki" czyli racuszki z twarogu podane na słodko. Po powrocie do Ośrodka po sutej, pięknie podanej i dobrej kolacji spotkaliśmy się w pomieszczeniu tzw telewizyjnym. Zbyszek Pietrzyk nasz chórzysta wyciągnął akordeon na którym zawsze gra - pięknie zresztą -  śpiewniki zostały rozdane no i co mogli robić chórzyści - tylko śpiewać. Odśpiewaliśmy także sto lat solenizantce Elżbiecie Plata, która odwdzięczyła się postawieniem napoju rozgrzewającego, który spożywaliśmy w przerwach między piosenkami. O godz. 22.00 poszliśmy grzecznie spać.

ZOBACZ więcej

18 listopad 2017 - śniadanie 8.00 - stół szwedzki pełen dobrego jadła i słodkości.
Przyjechaliśmy na warsztaty chóralne, więc nie marnując czasu dyrygent  pomęczył nas ćwiczeniami nad prawidłowym oddechem, rozśpiewaniem i pracą nad repertuarem. Obiad bardzo dobry - krótki spacer po okolicy - nie wszyscy, ponieważ pogoda nie najlepsza - i dalej warsztaty i intensywna próba w głosach.
Po kolacji równie dobrej, nastąpiła wspólna integracja z akordeonem i już z dowolnym repertuarem.

19 listopad 2017 – niedziela, ranek powitał nas piękną słoneczną pogodą ale my niestety dobiegliśmy do końca naszego pobytu w tym pięknym Ośrodku. Po oczywiście przepysznym śniadaniu już z bagażami gotowi do wyjazdu pojechaliśmy na Mszę Św. do zabytkowego kościoła pw. Wszystkich Świętych którego  wnętrze zdobi  bogaty wystrój barokowy, polichromia i obrazy.
Nie omieszkaliśmy podjechać do Iwonicza Zdroju by zakupić na straganach pamiątki oraz wejść do Zdrojowej na kawę i wspomniane "małrzyki".

Do Mielca wróciliśmy zmęczeni ale zadowoleni, że ten czas dzięki naszemu dyrygentowi Maciejowi Fijałkowskiemu został maksymalnie wykorzystany.